Grammar 4
زبان انگلیسی دوم و سوم دبیرستان
Hi...Welcome to my web
نگارش در تاريخ شنبه 2 بهمن 1389برچسب:, توسط Elaheh.T

در بخش دستور زبان این درس درباره ی رابطه ی دو فعل پشت سر هم در جمله ی انگلیسی و درباره ی توصیف

کننده های اسمی (اسامی مرکب) مطالبی را بیان می کنیم.

در جملات انگلیسی می توانیم بیش از یک فعل اصلی در جمله داشته باشیم.

هر گاه افعال زیر در جمله بیایند ،فعل دیگری که پس از آنها می آید باید به شکل ((مصدر)) باشد.

Want=خواستن
Learn=آموختن
Hope=امیدوار بودن
Decide=تصمیم گرفتن
Try=سعی کردن
Choose=انتخاب کردن
Plan=تصمیم داشتن
Continue=ادامه داشتن
Prefer=ترجیح دادن
Wish=آرزو کردن
Intend=قصدداشتن
Seem=به نظررسیدن
Ask=پرسیدن
Like=دوست داشتن
Advise=توصیه کردن
Tell=گفتن
Force=مجبورکردن
Order=دستوردادن
Promise=قول دادن
Permit=اجازه دادن
Refuse=خودداری کردن
Forget=فراموش کردن
Allow=اجازه دادن
 

 

اکنون به چند مثال توجه کنید:

I want to go to bed early tonight

من می خواهم امشب زود به رختخواب بروم.

She was planning to travel to Canada

اوتصمیم داشت به کانادا سفر کند.

I forget to study physics last night

من دیشب فراموش کردم فیزیک را مطالعه کنم.

I prefer to stay here tonight

من ترجیح می دهم امشب اینجا بمانم.

I have decided to fix the car by myself

من تصمیم گرفته ام که اتومبیل را خودم تعمیر کنم.

 

در قسمت دوم گرامر این درس کاربرد اسامی مرکب توضیح داده شده است.اسم مرکب از دو کلمه تشکیل می شود

که یک اسم ، اسم دیگر را توصیف یا تعریف می کند.

مانند:

او یک معلم شیمی است.

She is a chemistry teacher

من گلهای بهاری را دوست دارم.

I like spring flowers

آنها  کارگران شب هستند.

They are night workers

در مثالهای بالا کلمات spring,chemistry,night اسمهای اول هستند که اسمهای دوم یعنی

teacher,flowers,workers را توصیف می کنند.بنابراین اسم اولی،اسم دومی را توصیف می کند و برای آن، کار یک

صفت را انجام می دهد. این اسم صفت گونه همیشه مفرد است اما اسم دوم ممکن است مفرد یا جمع باشد.

در اسامی مرکب ، اسم صفت گونه (اسم اول) اسم دوم را از جهت موقعیت مکانی،ساختار،موقعیت زمانی یا شیء

توصیف می کند . مانند:

یک پل سنگی (ساختار)A stone bridge

یک گیاه کوهی (موقعیت مکانی) A mountain plant

یک کلاس شبانه (موقعیت زمانی) A night class

یک فروشگاه کفش (موقعیت شیء) A shoe store

 

 



نظرات شما عزیزان:

shahab
ساعت21:44---14 بهمن 1389
web man hak shode

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: